Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Semester i solen på riktigt!

Av supermamman - 28 juli 2012 08:47

Nu har maken börjat sin semester, 5 veckor känns som en evighet tillsammans, hela familjen.
Vi började dagen som sig bör med sovmorgon. Välbehövligt eftersom vi kom i säng sent igår. Maken spelar golf och golfklubben hade sommarfest på kvällen. Jag var inte alls sugen på att gå, kände för en skön hemmakväll med chips och cola...Men offrade mig och fick en riktigt kul kväll med glada människor. Tänk att det är när förväntningarna är som lägst det blir som roligast! Bra trubadur och en supersmarrig sommarbuffet och iskallt vitt vin. Tyvärr öppnade sig himlen när vi skulle cykla hem, så vi var som två dränkta katter när vi klampade in i sommarnatten.
Tänk så fri man är på semestern, heja vad skönt det är. Spontana middagar, sena samtal ljumma sommarkvällar, badutflykter och tid att greja. Jo, jag gillar nog sommaren ändå.
I onsdags hade jag mina goa tjejkompisar på besök. Vi satt och skrattade fram tills myggen höll på att äta upp oss. Då gick vi in och skrattade några timmar till.  



räkor smakar mumma
Vi sörplade räkor och åt västerbottenpaj. Åt ostar tills vi storknade. Och skrattade ännu mer. Till efterrätt nåt alldeles ljuvligt livsfarligt:   

En kladdkaka som inte bara innehöll massor av mörk choklad, nä Japp och Dajm också. Fatta hur god den var! Gaaaaahhhh...

Jaha, what else? Jo, jag är nygift Grattis! Jag har varit trött på mina gamla vigselringar en längre tid. Stenarna har tappats ideligen och de måste lämnas in på puts för att de snabbt blev så fula.


Här pågår nu febril aktivitet (frånsett lata, dröniga tonåringar som fortfarande sover) inför flytten till sommarstugan i morgon. Jag längtar så att det pirrar i magen ut till Paradiset. Jopp, ett paradis är det, med kor inpå knuten, sjö och bad och båt och klöver och blomster. Mitt hjärterum.

Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av supermamman - 8 april 2015 19:53

Det har tagit sin tid det skall vara sagt, men nu verkar landets ledning äntligen har fattat galoppen. Från och med 7 september höjs taket i a-kassan från 18.700 till 25.025 kronor. Ett bra beslut som inte kunde ha kommit tidigare.    I dagsläget...

Av supermamman - 4 februari 2014 17:33

Hör en massa om att det är supervalår i år, men kan tyvärr inte påstå att jag tycker det känns intressant. Är så trött på politikernas eviga löften som de sällan lever upp till. Någon som känner likadant? ...

Av supermamman - 22 december 2013 14:30


Ohyra är aldrig kul. I synnerhet inte när den är inomhus. Under en längre tid har vi nu haft bekymmer med återkommande pälsängrar. För dig som inte vet vad det är för djävulskap, kan jag tala om att det är ett litet bevingat sakadedjur, närmare bestä...

Av supermamman - 25 november 2013 17:45

Nu har jag köpt lite nya möbler och ”accessoarer” till min lägenhet. Det var på tiden tycker jag. Jag har haft så väldigt mycket jobb det senaste halvåret att jag inte haft någon tid att bry mig om mitt hem över huvudtaget i stort sett. M...

Av supermamman - 3 november 2013 19:30

Visst är det lite segt att det redan är söndag och därmed måndag imorgon, men det finns ingen anledning att deppa. Söndagen är trots allt den bästa dagen om man ser till TV-utbudet.   Först och främst är Bron tillbaka med ett nytt avsnitt. Vis...

Ovido - Quiz & Flashcards