Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Värme som provocerar

Av supermamman - 29 juli 2012 12:30

Har ni tänkt på hur oerhört provocerande det är att angripa sommaren om man bor i Sverige? Jag kan ärligt hävda, och jag är förmodligen ensam i landet, att jag föredrar höst och vinter. Jag tror inte jag skulle överleva utan de årstiderna eftersom jag 1) gillar mysmörker 2) älskar att åka skidor. Därmed inte sagt att sommaren inte är härlig. Men jädrar i min garderob om man (jag) luftar såna åsikter!


Det verkar som om hela Sverige oj:ar sig över den dåliga sommaren 2012, tidningarna skriver dagligen om bristen på sommarvärme och om att värdersajterna är dåliga på att lyckas pricka in rätt väder.


Själv tycker jag det är onödigt att hetsa upp sig över så världsliga ting...Jag menar, min längtan efter höst inskränker ju inte på någon annans sommar. Så, det var det viktiga inlägget i debatten! *Kvittrar hon obekymrat med en huvudvärk från hell och en önskan om ett befriande åskväder*

Fast varifrån fick jag luft? Jag som är The Surpuppa och expert på att reta mig. Som över det här med Facebook. Jag måste överge det forumet för det är tamejf*n skrattretande! Med betoning på skratt. För med risk för att flabba ihjäl mig över vissa statusrader så kan jag säga att s k "feel-good-inlägg" av karaktären "Idag har jag sprungit en mil och det gick som en dans. Nu blir det ett svalkande glas vitt vid poolkanten med mina uuuuuunderbara vänner..." makes me sick.


För att inte tala om de som outar sina äktenskapliga problem som om de vore recept på en efterrätt...Eller de som skriver "Nu blir det en kopp kaffe på altanen" Nähä? Intressant, platsar säkert på DN Debatt.
Nä, tacka vet jag bittra, sarkastiska, humoristiska inlägg av människor med ett uns självdistans och integritet. Jotack, mina egna FB-inlägg går till historien som top of the line. Verkligen enastående intressanta.
Om jag är på dåligt humör? Nej, det är bara så vansinnigt kvalmigt varmt och så den där huvudvärken då. Är ju van att ligga vid en sjö dylika dagar, men idag funkade inte det. Och är man en surpuppa så är man. Kram

Den dag som idag är

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av supermamman - 8 april 2015 19:53

Det har tagit sin tid det skall vara sagt, men nu verkar landets ledning äntligen har fattat galoppen. Från och med 7 september höjs taket i a-kassan från 18.700 till 25.025 kronor. Ett bra beslut som inte kunde ha kommit tidigare.    I dagsläget...

Av supermamman - 4 februari 2014 17:33

Hör en massa om att det är supervalår i år, men kan tyvärr inte påstå att jag tycker det känns intressant. Är så trött på politikernas eviga löften som de sällan lever upp till. Någon som känner likadant? ...

Av supermamman - 22 december 2013 14:30


Ohyra är aldrig kul. I synnerhet inte när den är inomhus. Under en längre tid har vi nu haft bekymmer med återkommande pälsängrar. För dig som inte vet vad det är för djävulskap, kan jag tala om att det är ett litet bevingat sakadedjur, närmare bestä...

Av supermamman - 25 november 2013 17:45

Nu har jag köpt lite nya möbler och ”accessoarer” till min lägenhet. Det var på tiden tycker jag. Jag har haft så väldigt mycket jobb det senaste halvåret att jag inte haft någon tid att bry mig om mitt hem över huvudtaget i stort sett. M...

Av supermamman - 3 november 2013 19:30

Visst är det lite segt att det redan är söndag och därmed måndag imorgon, men det finns ingen anledning att deppa. Söndagen är trots allt den bästa dagen om man ser till TV-utbudet.   Först och främst är Bron tillbaka med ett nytt avsnitt. Vis...

Ovido - Quiz & Flashcards